Horecabier.nl

Horecabier al zes jaar geen prijsverhoging

Na alle consternatie in de biermarkt waar alle grote brouwerijen elk jaar hun prijzen fors verhogen weet Horecabier voor het 6e jaar op rij de prijzen gelijk te houden. Hoe kan het dat een relatief kleine speler in de biermarkt dit wel voor elkaar krijgt en de grote brouwers niet?

Ronald Bolhuis van Horecabier.nl vertelt het volgende: “Ten eerste hebben we goed onderhandeld met onze brouwerij en het transport bedrijf. Daardoor zijn de verhogingen van grondstoffen en brandstoffen tot een minimum gebleven. Wij zijn een kleine organisatie met weinig overhead en wij hoeven geen aandeelhouders tevreden te houden. Wij willen alleen onze klanten tevreden houden.

De prijs is daar voor ons en de klant een
belangrijke factor in.”

Wel de smaak, niet de prijs

Bij Horecabier kost een 50 liter fust nog steeds 69,- ex btw terwijl een fust Heineken een brutoprijs krijgt van 146,92 ex btw en een Amstel fust stijgt naar 143,16. Grolsch verhoogt haar prijs naar 148,54 en Jupiler komt bruto op 152,39. Deze jaarlijkse verhoging zorgt dat een kleine horeca ondernemer al snel 500 tot 1000 euro per jaar meer kwijt is aan de inkoop van het bier.

Veel horecaondernemers vinden de jaarlijkse prijsverhoging van de grote brouwers bijzonder vervelend. Zij proberen dan daarna weer hun hectoliter korting op te schroeven wat vaak een hels karwei is en het geeft weer een hoop gedoe. “Wij doen daar niet aan mee. Alle horeca ondernemers betalen bij ons dezelfde prijs. Dat geeft heel veel rust in de organisatie en we zijn heel duidelijk naar de klant. Wij geven geen korting. Dit is onze prijs en daar moet u het mee doen.” Zegt Ronald Bolhuis.

Horecabier Zilver

Sinds vorig jaar heeft Horecabier nog een goedkoper bier geïntroduceerd: Horecabier Zilver.

Dit bier heeft 4,8% alcohol en wordt aangeboden voor 57,50 ex btw voor een 50 liter fust. “We kunnen dit goedkoper aanbieden omdat er over dit bier minder accijns betaald hoeft te worden en de productie kosten zijn iets lager omdat er minder alcohol en ingrediënten in zit. Het is een mooi en verfrissend bier met een mooie schuimkraag.”

Eigen Merk

Horecaondernemers kunnen van Horecabier hun eigen biermerk maken. “Niets zo sterk als je eigen merk is ons motto” vertelt Ronald Bolhuis “Jouw horecazaak is beroemd in jouw directe omgeving; waarom zou je daar geen gebruik van maken? Je kunt je logo op glazen laten bedrukken of op viltjes.

Zo zien de gasten telkens jouw naam en merk en worden ze steeds herinnerd aan de mooie momenten die ze bij jou hebben beleefd. Je bent zo uniek en je maakt je eigen merk veel sterker.”

Sinds 2005

Horecabier levert nu 13 jaar bier aan de horeca. “Afgelopen jaar hebben we een kleine 40.000 hecto liter bier verkocht. De totale pils markt in Nederland is 6 miljoen hecto liter waarvan 1/3 via de horeca wordt verkocht. De andere 2/3 wordt via de retail in fles of blik verkocht. We hebben in die 13 jaar dan een marktaandeel van 2% in de horeca bereikt. Dus 2 op de 100 getapte biertjes in Nederland is een horecabiertje. Daar zijn we heel erg trots op”

Voor meer informatie: 0229-277572 of bezoek www.horecabier.nl

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.